כשהאדווה מעניקה השראה

ליד גולבל, חוף ים, אימון צוותים

השראה מגייסת: כשאימון הופך לקטליזטור לשינוי ארגוני

  

ארגונים שעובדים בסביבות תרבותיות מגוונות מנסים לרוב ליצור התאמה תרבותית בין המשרדים הממוקמים במקומות גיאוגרפיים שונים. הניסיון להטמיע תרבות ארגונית אחידה בקרב המשרדים השונים ברחבי העולם אינה משימה קלה. מצד שני, לעיתים יישום השינוי המתבקש בתרבות הארגונית מגיע לאו דווקא "מלמעלה", אלא בעקבות תהליכים חיוביים שמתרחשים בשטח.

תהליכי אימון ארגוני נאמנים לבקשת הארגון ליצור שינוי התנהגותי הן ברמת הניהול והן ברמת הביצוע בשטח.
תהליכי האימון הארגוני משפיעים על התרבות הארגונית בכללותה. ארגונים גלובליים רבים מזמינים תכניות אימון עבור חברות בת מקומיות, משרדים, מנהלים, מחלקות וצוותים, במטרה לסייע להם לממש מטרות, יעדים או משימות במסגרת שינוי גלובלי מתבקש.

כיון שמשרדי חברות גלובליות מרושתים יחדיו במסגרת תרבות ארגונית רחבה, ברגע שמשרד מקומי או חברת בת עוברים שינוי חיובי – המשרדים האחרים מרגישים בכך מיד. השינוי נוכח באופני התקשורת, בסגנון המנהיגות, במחויבות למטרות ובתוצאות בשטח. לרוב, כשמשרדים אחרים מרגישים בשינוי חיובי – הם רוצים גם.

אפקט הגיוס

את התהליך הנ"ל, בו חברת בת או משרד בצד אחד של העולם מקבלים השראה ממשרד או חברה מקבילה בצד השני של הגלובוס, אנחנו אוהבים להשוות לאדווה או לגלים מעגליים המתפשטים במרכז האגם. כשחברה מתחילה לחוות את היתרונות הטמונים באימון ארגוני, התוצאות הן לרוב עוצמתיות.
השינוי התרבותי הוא לעיתים כה דרמטי, עד כשהמחלקות/חטיבות האחרות בארגון שמות לב לכך באופן מידי, והשינוי מתפשט.

ארגון גלובלי, פרספקטיבה גלובלית

השראה. לפעמים זה כל מה שצריך על מנת להתניע תהליכי שינוי משמעותיים בארגונים. אך מה שאפילו יותר מדהים הינו חלון ההזדמנויות שנפתח ליישור קו תרבותי ברמה הגלובלית. מה שמתחיל בשיתוף תהליכים ומתודולוגיות יכול במהירות להוביל לתוצאות חיוביות מאד ברמה הארגונית: שיתוף פעולה מוגבר, שיפור באינטראקציות בין גורמים ובעלי תפקידים שונים והעצמה אפקטיבית באמצעות משובים. ובואו לא נשכח את הדובדבן שעל הקצפת: פרספקטיבה גלובלית יותר דומיננטית ותרבות ארגונית שמזקקת את המקסימום משלל נקודות המבט המקומיות, לטובת כלל הארגון ועובדיו.

רוצה לשמוע עוד על השראה מגייסת? שלח/י לנו דוא"ל ל-[email protected] או צלצל/י ל-03-6911344.

התהליך של ליד

אבחון והערכה

בחירת התכנית והכלים המתאימים

למידה חווייתית

יישום והטמעה לטווח ארוך

לפרטים נוספים

האם את/ה מעוניין בייעוץ ראשוני?