מנהלות HR הן קואצ'ריות במשרה מלאה

buisness talk - low

  

התפקיד המסורתי של ניהול משאבי אנוש תמיד היה כרוך בהדרכת בכירים והשפעה על התפתחותם האישית והמקצועי. מעמד זה מחייב אותן לרכוש מיומנות במקצוע נוסף: קואצ'ינג  

(4 דקות קריאה)

משבר הקורונה מעצים את הקשיים הניצבים הפני ארגונים השואפים לשרוד ואף לצמוח בסביבה משברית ועתירת שינויים. מציאות מאתגרת זו מחייבת את הארגון להביא לביטוי מיטבי את מלוא המשאבים העומדים לרשותו. הראשון שבהם הוא "המשאב האנושי". מחקרים רבים מלמדים כי בארגון מנצח, תחום ניהול משאבי אנוש אינו מצטמצם לממד האדמיניסרטיבי בלבד (מכלול תהליכי העסקת העובדים), הוא ממוקד גם בממד האסטרטגי: השבחת תפקודם של העובדים.

אימון מנהלים

משימה זו מתייחסת גם לפיתוח איכותו של הדרג המנהל בארגון. ואכן, מנהלות HR מנוסות מודעות היטב לרכיב ה"קואצ'רי" בנוסחת ההצלחה של אנשי ונשות משאבי אנוש. עליהן להבין את כוונת הממונה עליהן גם כשהוא עצמו איננו בטוח בה, להעביר משובים רגישים לחברי הנהלה שלא ששים להודות בטעותם וליישב סכסוכים טעונים תוך הקפדה על החזון האסטרטגי והארגוני של החברה. אלו רק מקצת הדרכים בהן מנהלות HR משפיעות על מנהיגים בארגון ומסייעות בעיצוב התפתחותם המקצועית והאישית.

כדי לחדד יכולות אלה על מנהלות משאבי האנוש להוסיף לארגז הכלים שלהן כלי האימון  מעולם ה"קואצ'ינג". כלי אימון אלה הוכחו כתוסף קריטי המשפר משמעותית את יכולות הניהול וההנהגה בארגון. "קואצ'ינג" הוא תהליך התפתחותי שבו אדם אחד מדריך אדם אחר באופן שמעניק למודרך העצמה וביטחון ביכולתו להגשים את יעדיו. בתהליך נעשה שימוש במודלים שנועדו לעורר עשייה, יוזמה וחשיבה יצירתית כמו גם לעזור לו לתרגם חזון מעורפל ומסורבל למפת דרכים בהירה ואופרטיבית. לעיתים, עקב חוסר בטחון או בטחון עצמי מופרז, מנהלים מתקשים לקבל ביקורת. הם בני אנוש וכמו כולם הם מתקשים לצאת מאזור הנוחות שלהם. "קואצ'ינג" נועד להתגבר על מכשולים אלה תוך התייחסות לסביבה הארגונית הקונקרטית. ואכן, נושאי הלימוד המוצעים למנהלות משאבי אנוש מותאמים לסביבתן התעסוקתית הייחודית. כאשר משתמשים בכלים אסטרטגיים נכונים ונוצר אמון הדדי בין המאמן למאומן, רמת הרתיעה הטבעית של המתאמן פוחתת משמעותית ומתגבשת תרבות עבודה פרודקטיבית ושיח שפורץ את אזורי הנוחות הישנים.

השפעתן של מנהלות HR על בכירים בארגון

הצומת הקריטית בה פועלות מנהלות משאבי האנוש – מול בכירי הארגון, ראשי הצוותים והעובדים בכל רבדי החברה – מקנה להן פוטנציאל להשפעה רבה ביותר על הצלחת הארגון. שימוש במודלים קאוצ'ינג מסייע למנהלות ה- HR לתרום לשיפור התקשורת הפנים אירגונית, ולהגביר את אמון העובדים במערכת ובהנהלתה ולהדריך את אנשי המפתח בארגון באופן שיביא ליתר מיצוי את הפוטנציאל הטמון בהם.

ולבסוף מילת הבהרה חיונית. ה"קואצ'ינג" בישראל הוא תחום חדש יחסית המתנהל ללא רגולציה ופיקוח. מציאות בה כול אדם יכול להכריז על עצמו כמאמן פוגעת בתדמית המקצוע. ולכן אסור לטעות ואסור גם להתבלבל עם המושג "מנטור" שבינו ובין "קואצ'ינג" אין קשר. מאמן של ממש הוא רק מי שהוסמך על ידי בית ספר מוכר לאימון מקצועי. כזה הוא סי.טי.איי (CTI – Co-Active Training Institute), בית ספר בינלאומי ידוע להכשרת מאמנים. הסניף הישראלי של CTI מנוהל ע"י ד"ר ענת טרייסטר-גורן, אשר מובילה גם את חברת Lead Global המכשירה ומדריכה מנהלים, ראשי צוותים ומנהלות HR בארגונים וחברות ומציעה קורס ייעודי המותאם לסביבה המקצועית של משאבי אנוש.

 

רוצה לשמוע פרטים נוספים על קורס קואצ'ינג למנהלות HR? שלח/י לנו דוא"ל ל-[email protected] או צלצל/י ל-03-6911344.

 

התהליך של ליד

אבחון והערכה

בחירת התכנית והכלים המתאימים

למידה חווייתית

יישום והטמעה לטווח ארוך

לפרטים נוספים

האם את/ה מעוניין בייעוץ ראשוני?