פערים והזדמנויות

ליד גולבל, הנהלה, סדנאות מנהלים

פערים והזדמנויות: על הפיכתם של קשיים בתקשורת וירטואלית ובין-תרבותית לאינטראקציות יעילות ומועילות

  

ארגונים גלובליים נשענים על תקשורת וירטואלית ובין-תרבותית. אבל המרחק הגיאוגרפי והשוני התרבותי עלולים לעתים קרובות להוביל לאי-הבנות, לחוסר תשומת לב ולפגיעה קשה בתפוקה. המשימה: להפוך את החיסרון הנ"ל ליתרון משמעותי. האמצעי: אימון אפקטיבי.

לכל מנהל מנוסה בארגון גלובלי יש אינספור סיפורים על פערים תרבותיים. לדוגמא, מדברי צוות אמריקאי שעובד על פרויקט עם צוות ישראלי בתל אביב:
"הם מדברים בלשון של פקודות ולא בשיח פתוח אתנו. יש חוסר כבוד באופן בו הם מדברים אלינו".
ומהצד הישראלי: "אנחנו אף פעם לא מקבלים תשובה ישירה. הם "מורחים" אותנו והם לא גמישים ומתחשבים בהבדל בשעות" – מוכר?
האפשרות ליצור דברים יוצאי דופן יחד נראית ברורה, אך חוויית התקשורת והבדלי השעות מעכבת את התהליך.

כמעט כולם מסכימים שצוותים ווירטואליים וצוותים רב-תרבותיים יכולים להגיע לתוצאות שלצוותים "רגילים" קשה להשיג – אבל קיימת גם הסכמה שהפערים יכולים להיות רבים ומהווים חסם. הפתרון? אימון צוותים שמותאם לצוותים בעולם הווירטואלי, במטרה לעלות את התפוקה ולהעניק תחושת צוות בריאה.

אימון לאינטראקציות טובות יותר

האם אפשר ללמד אינטראקציה יעילה? התשובה היא כן – אך מדובר בתהליך. הצעד הראשון הינו לחשוף את הכוונות הטובות השוררות בין החברים הצוות ולמסד יישור קו, על מנת לבנות (או לבנות מחדש) את היסודות לתקשורת אפקטיבית במגוון הערוצים הווירטואליים. מערכות יחסים ממרחק יכולות להיות מסובכות – אך כוונות טובות ותקשורת מתחשבת ומודעת הופכות את הדברים להרבה יותר פשוטים.

הצעד הבא הינו להקנות לחברי הצוות כלים שיאפשרו להם לתחזק את תחושת ה"צוותיות" לאורך זמן, ובתנאים לא טריוויאליים. לחברי צוותים הרבה יותר קל להתנתק ולשמור את התסכול שהם חשים עמוק בבטן, מאשר לקבל על עצמם את האתגר הכרוך בשמירה אקטיבית על אווירת צוות נעימה ויצירת תקשורת פתוחה. מצד שני, כשחברי הצוות מצליחים להגיע לתחושת "צוותיות", מחויבותם למטרות וליעדים המשותפים עולה – שלא לדבר על מידת שביעות רצונם הכללית. בנוסף, רמת הקשב ורף הרגישות שלהם עולה, ויותר קל להם לעבוד יחד. הם לומדים לבנות גשרי תקשורת ולשמרם לאורך זמן – וזאת באמצעות תהליכי אימון.

ליד מחויבת לתוצאות. רוצה ללמוד עוד על אינטראקציות בסביבות וירטואליות ורב-תרבותיות?
שלח/י לנו דוא"ל ל-[email protected], או חייג/י אלינו ל-03-6911344.

התהליך של ליד

אבחון והערכה

בחירת התכנית והכלים המתאימים

למידה חווייתית

יישום והטמעה לטווח ארוך

לפרטים נוספים

האם את/ה מעוניין בייעוץ ראשוני?